Ważniejsze etapy pracy naukowej

2018 – 2024: kierownik projektu badawczego OPUS 15: „Analiza popytu na absolwentów studiów z dziedziny nauk o Ziemi w Polsce i wybranych krajach” (2018/29/B/HS4/00847).
2018 – 2023: kierownik merytoryczny projektu „Kompetentny nauczyciel – mistrz i wychowawca” (POWR.03.01.00-00-KN22/18). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

24. 09 – 19. 11. 2022: staż naukowy: Republika Czeska, Masarykova Univerzita, Brno, Katedra Geografie; temat badawczy: Wpływ przemian systemowych, społecznych i gospodarczo – politycznych na funkcjonowanie nauczycieli geografii na rynku pracy.

2020: zdobycie Certyfikatu Tutora XVIIST/373/NPDN/2020/6.

2020: zdobycie uprawnień lektora zajęć edukacji środowiskowej w Ojcowskim Parku Narodowym.

1.10.2016: zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Instytucie Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie.

23.02.2016: uzyskanie stopnia dra habilitowanego w obszarze nauk przyrodniczych, w dziedzinie nauk o Ziemi w dyscyplinie geografia, specjalność: geografia społeczno-ekonomiczna.

2014 – 2015: wykonawca w projekcie badawczym „Poznaj swoje kompetencje zawodowe”; Ośrodek Rozwoju Edukacji przy współfinansowaniu ze środków UE w ramach EFS; nazwa programu: PO „Kapitał ludzki”, priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty.

20102013: kierownik projektu badawczego „Absolwenci studiów geograficznych na rynku pracy w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej”; finansowany przez MNiSW, nr N N114 076739.

20092012: wykonawca w międzynarodowym grancie badawczym PAM-INA (Perception, Attitude, Movement – Idenity Needs Action) 502077 – LLP – 2009 – DE – COMENIUS – CMP.

2006 – 2009: wykonawca w międzynarodowym projekcie badawczym Herodot: TP1 Citizenship, Culture, Place and Identity; 2300402-CP-1-2006-1-UK-ERASMUS-TN.

2003: uzyskanie stopnia doktora nauk o Ziemi w Instytucie Geografii Akademii Pedagogicznej im. KEN w Krakowie na podstawie dysertacji pt” Potrzeby i możliwości optymalizacji edukacji europejskiej w gimnazjum (na przykładzie badań w wybranych gimnazjach województwa małopolskiego)” Needs and possibilities of optimization the European education in grammar schools (on the base of research in selected grammar schools in malopolska voivodeship). Praca została wyróżniona i otrzymała nagrodę JM Rektora Akademii Pedagogicznej.

1999: uzyskanie stopnia magistra geografii: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej, Instytut Geografii, 01.1999 r., na podstawie pracy magisterskiej pt. Wypisy geograficzne dla uczniów gimnazjum i liceum z zakresu geografii ludności i osadnictwa; promotor: prof. dr hab. Sławomir Piskorz.

1994-1999: studia w Instytucie Geografii w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. KEN w Krakowie.